Frågor & svar

Nedan kan du läsa vanliga frågor och svar, om nedanstående svar inte hjälper ber vi dig att kontakta oss via kontaktformuläret Kontakta oss


Varför kan jag inte skapa ett konto?

Har du fyllt i alla uppgifter korrekt? Har du fyllt i giltig e-postadress bör det fungera, ett mejl med inloggningsuppgifter skickas vid registreringen.

Det kommer inget mejl med inloggningsuppgifter?

Fick du ett meddelande att registrering skett? Öppna e-posthanteraren och kolla inkorgen, har det inte kommit något bör du kika bland skräpposten.

Jag kan inte uppdatera "Mina kontouppgifter"?

E-postadress går inte att uppdatera, tag kontakt med oss om ändring ska ske. Vid lösenordsbyte så krävs det minst 6 tecken, minst 1 siffra och minst 1 stor bokstav.

Kan jag göra om stegtesten flera gånger?

Ja det kan du, har du blivit godkänd en gång kan du heller inte bli nedgraderad.

Min kurs är borta när jag loggat in?

Ditt konto har troligtvis avaktiverats pga att perioden är slut. Om det inte är så kontaktar du Svenska till spanska.

Pengarna tillbaka vid ånger?

Självklart får du tillbaka pengarna om du ångrat dig, förutsatt att du inte har påbörjat kursen och att du hört av dig senast 2 veckor efter köp. Läs under "Kurser" och ångerrätt för mer info.

Får flera personer använda samma konto?

Nej, varje kursanmälan är personlig och kan inte överlåtas.

Vissa övningar fungerar inte!?

För att vara säker på att allt på Svenska till spanska fungerar behöver man använda en webbläsare som har stöd för css3 och html5 etc. Uppdatera alltid din version av webbläsare när nya versioner kommer. Äldre versioner av Internet Explorer saknar stöd för flera funktioner, därför rekommenderas alltid Chrome eller Firefox i första hand. Du kan göra ett test hur pass kompatibel din webbläsare här: html5test.com

Använder du en mobil eller läsplatta (iPad eller tablet) kan vissa funktioner/övningar inte fungera, t ex. spela upp ljudfiler eller övningar där man skall dra o släppa ord.

Jag kan inte spela upp ljud-filer?

För att spela upp ljudfiler används en funktion som kräver att din webbläsare har stöd för HTML5. Se tidigare fråga för tips på åtgärd. Gör html5-testet och kolla om din webbläsare har stödjer "MP3 support" under kategorin Audio. Om inte, uppdatera din webbläsare.

Var kan man få tag i nytt lösenord?

Har du tappat bort ditt e-postmeddelande kan du alltid begära ett nytt genom "Glömt lösenord?"

Kan jag enkelt förlänga en spanskkurs som jag redan betalat?

Ja, du kan alltid se när din kurs upphör och förlänga under 'Konto- och kursuppgifter'.

Kan jag använda min kurs på min smartphone?

Ja, sajten är även anpassad för att köras mobilt, "smartphone" eller Ipad/tablet.

Hur avslutar jag mitt konto?

Du kan avsluta ditt konto under 'Konto- och kursuppgifter' eller skicka ett meddelande via "kontakta oss" och ange att du vill asvluta ditt medlemsskap. All information kopplad till dig kommer raderas.

Hur hanteras mina personuppgifter?

När du skapar konto här godkänner du de villkor och integritetspolicy som råder. Du kan läsa om de här Användarvillkor & integritetspolicy